Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4000130504   Aspectes al voltant del trastorn del llenguatge
2020-2021   Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   26/1/2021 - 26/3/2021 (15 hores) de h a h
   CREDA Jordi Perelló (Vallès Occ-Seu cent-Sabadell)
   Francesc Izard, 15 (Sabadell) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   ST al Vallès Occidental
  
  
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   La formació consta de tres sessions dedicades a reflexionar i aprofundir sobre temàtiques vinculades al trastorn de llenguatges amb les aportacions de professionals experts
  
Objectius   - Millorar la formació dels professionals que formen l'equip de del CREDA
  
Continguts   Primera sessió: En aquesta sessió es farà una revisió de les conductes bàsiques, precursores del llenguatge, que afavoreixen el pas cap a l'aprenentatge de la llengua oral i els intercanvis comunicatius infant-adult en la primera etapa del desenvolupament. La informació estarà centrada en els primers 24 mesos i posarem l'èmfasi en els senyals d'alerta de possibles retards, així com possibles estratègies de suport per l'aprenentatge.
- Segona sessió: Les funcions executives són totes aquelles operacions cognitives que hi ha darrera dels processos cognitius implicats en el llenguatge i en tasques d'ordenació de la realitat. Diferencia:
entre atenció, memòria de treball, canvis estructurals, inhibició, planificació, recursivitat, etc.
- Tercera sessió: El Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) és un trastorn del neurodesenvolupament que afecta un 7% de la població i que compromet a l'expressió i / o comprensió de la llengua oral. No obstant això, és un trastorn molt desconegut. Un dels factors que ho expliquen és la gran dispersió terminològica que diferents professionals i manuals de diagnòstic s'han utilitzat per designar-lo. Davant el gran desconeixement del trastorn i per arribar a un acord respecte a la nomenclatura i els criteris diagnòstics Bishop et al. (2016, 2017) van dur a terme dos estudis a través del mètode Delphi en què van participar diferents investigadors, professionals, així com a persones d'associacions de familiars de l'àmbit angloparlant (consorci CATALISE). Les principals conclusions van ser l'aposta pel canvi terminològic cap al Trastorn de al Desenvolupament del Llenguatge (TDL) així com uns criteris de diagnòstics que emfatitzen les dificultats funcionals que genera el trastorn i en el seu pronòstic. En la formació es farà una revisió exhaustiva de totes les implicacions que els resultats d'aquests estudis tenen en la conceptualització, l'avaluació i la intervenció del trastorn. També s'abordarà l'adaptació del consens assolit a nivell anglosaxó a l'àmbit català i es farà un repàs dels estudis més recents sobre el TDL i sobre les principals línies de recerca actuals.
  
Avaluació   -Transferència a la pràctica diària dels professionals a partir de propostes concretes
  
Requisits de  certificació   - Assistència a les sessions
- Elaboració de tasques proposades
  
Persones  destinatàries   Professionals del CREDA
  
E-mail   sefp_vall.ensenyament@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   29/01/2021   1000   1100 
 Sessió 2   divendres   12/02/2021   1000   1100 
 Sessió 3   divendres   26/03/2021   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent