4000130504 |
Aspectes al voltant del trastorn del llenguatge |
2020-2021 |
Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/1/2021 - 26/3/2021 (15 hores) de h a h |
|
CREDA Jordi Perelló (Vallès Occ-Seu cent-Sabadell) |
|
Francesc Izard, 15 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
ST al Vallès Occidental
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació consta de tres sessions dedicades a reflexionar i aprofundir sobre temàtiques vinculades al trastorn de llenguatges amb les aportacions de professionals experts
|
| |
Objectius |
- Millorar la formació dels professionals que formen l'equip de del CREDA
|
| |
Continguts |
Primera sessió: En aquesta sessió es farà una revisió de les conductes bàsiques, precursores del llenguatge, que afavoreixen el pas cap a l'aprenentatge de la llengua oral i els intercanvis comunicatius infant-adult en la primera etapa del desenvolupament. La informació estarà centrada en els primers 24 mesos i posarem l'èmfasi en els senyals d'alerta de possibles retards, així com possibles estratègies de suport per l'aprenentatge.
- Segona sessió: Les funcions executives són totes aquelles operacions cognitives que hi ha darrera dels processos cognitius implicats en el llenguatge i en tasques d'ordenació de la realitat. Diferencia:
entre atenció, memòria de treball, canvis estructurals, inhibició, planificació, recursivitat, etc.
- Tercera sessió: El Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) és un trastorn del neurodesenvolupament que afecta un 7% de la població i que compromet a l'expressió i / o comprensió de la llengua oral. No obstant això, és un trastorn molt desconegut. Un dels factors que ho expliquen és la gran dispersió terminològica que diferents professionals i manuals de diagnòstic s'han utilitzat per designar-lo. Davant el gran desconeixement del trastorn i per arribar a un acord respecte a la nomenclatura i els criteris diagnòstics Bishop et al. (2016, 2017) van dur a terme dos estudis a través del mètode Delphi en què van participar diferents investigadors, professionals, així com a persones d'associacions de familiars de l'àmbit angloparlant (consorci CATALISE). Les principals conclusions van ser l'aposta pel canvi terminològic cap al Trastorn de al Desenvolupament del Llenguatge (TDL) així com uns criteris de diagnòstics que emfatitzen les dificultats funcionals que genera el trastorn i en el seu pronòstic. En la formació es farà una revisió exhaustiva de totes les implicacions que els resultats d'aquests estudis tenen en la conceptualització, l'avaluació i la intervenció del trastorn. També s'abordarà l'adaptació del consens assolit a nivell anglosaxó a l'àmbit català i es farà un repàs dels estudis més recents sobre el TDL i sobre les principals línies de recerca actuals.
|
| |
Avaluació |
-Transferència a la pràctica diària dels professionals a partir de propostes concretes
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a les sessions
- Elaboració de tasques proposades
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals del CREDA
|
| |
E-mail |
sefp_vall.ensenyament@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
29/01/2021 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
divendres |
12/02/2021 |
1000 |
1100 |
Sessió 3 |
divendres |
26/03/2021 |
1000 |
1100 |
|
| |